Хочете виділитися серед натовпу конкурентів? Є кілька способів, як зробити це грамотно.

1. Хороша ціна
Конкурувати за рахунок цін – це, вибачте, крайність. Це коли більше нічим крити. На цьому полі можна грати в тих рідкісних випадках, коли ви в змозі дозволити собі найнижчу ціну. Але тут вже навіть думати над перевагами не варто – клієнти самі прийдуть і все куплять. До 99% бізнесів гра на цінах непридатна. Найнижча ціна може бути тільки у когось одного, а всім іншим даний вид споживчої цінності не створити. Так що в будь-якому випадку доведеться додавати цінності.
2. Перевага по будь-якому важливому атрибуту товару або послуги
Ось це дійсно цінність! Дивимося на свої товари і послуги і виділяємо те, що важливо для клієнта. Наприклад, доставка вчасно – це важливо. Для когось цей фактор взагалі є критичним. Вони вам навіть переплатять, аби ви з гарантією доставили товар в обумовлений термін. Зауважте, що доставка – це взагалі не ваш товар, це так – атрибут. Ще приклад. Ви купили принтер, а вам надали знижку на картриджі. Ось такі атрибути і можуть бути конкурентними перевагами.
А що робити, якщо немає ніякого «атрибута»? На це питання є дві відповіді:
а) «Атрибут» є, але ви його не бачите
б) Вам треба включити фантазію і придумати його
3. Краща якість продукту в цілому
Якщо у вас найякісніший товар на ринку, то клієнти до вас самі потягнутися. Це приблизно як з низькою ціною: можна взагалі не займатися ні маркетингом, ні рекламою, ні просуванням – сарафанне радіо саме призведе до вас публіку. Тільки є нюанс: потрібно, щоб бізнес дожив до цього радісного дня. А бізнес при недостатньому попиті «їсть гроші», а не приносить їх.
Щоб прискорити процес поширення слави, необхідно без сорому всім розповідати, показувати і доводити: «У нас найвища якість!»
«Дати спробувати» – в даному випадку найефективніший спосіб просування.
4. Широта товарного асортименту
Найчастіше цінність широкого асортименту полягає в економії часу клієнта і зниженні ризиків. Купувати – це теж праця і відповідальність. Якщо ви можете полегшити життя клієнтам – чудово! Обов’язково розповідайте їм, як саме ви будете економити їх час. А заодно – яку ще роботу ви готові за них зробити.
5. Інноваційні пропозиції
Інновація – це запроваджене нововведення, що забезпечує якісне зростання ефективності процесів або продукції, затребуване ринком.
У вас є впроваджені нововведення? Те, що ви вже робите для своїх клієнтів, а решта ще немає?
Не соромтеся впроваджувати в міру можливостей. Це якраз те, чого конкуренти заздрять в першу чергу. Саме явне конкурентну перевагу.
6. Загальна пристрасть до даного виду діяльності або товару
Ажіотаж навколо товару або послуги може бути створений зовсім вами. Буває, він виникає стихійно; буває, людям просто щастить; а дехто вміє вчасно осідлати хвилю, тому що читає правильні новини і вміє збирати достовірні чутки.
Але ажіотаж можна і організувати. Попит на iPhone – це далеко не випадковість, правда? Так само як і попит на шоколад в День Святого Валентина.
Скористатися ажіотажним попитом можуть ті, хто запропонує адекватний товар-замінник, або полегшить життя покупцеві при придбанні затребуваного товару – що теж, безсумнівно, є конкурентною перевагою.
7. Рекомендації і престиж
Рекомендації – це найпотужніший двигун торгівлі. Ми всі довіряємо рекомендацій. Будь-яким. Навіть якщо вони не справжні. Ми їх не бачимо і не читаємо, найчастіше. Головне наявність.
А ось якщо їх немає – це дуже підозріло. До речі, популярність бренду – це теж різновид рекомендації. Збирайте рекомендації та відгуки, показуйте їх клієнтам, і вам будуть довіряти. А значить купувати.
До речі, відсутність поганих відгуків – це теж хороша рекомендація. Головне, не забути нею скористатися. Розповісти клієнтам, що про вас ніхто нічого поганого не сказав.